fredag 21 maj 2010

Bio:

Prince Of Persia - The Sands Of Time:
Dålig kemi mellan "kärleksparet" måste jag hålla med recensenten Göran Everdahl på SVT. Tyckte det skulle bli intressant att se Gemma Arterton i denna film då jag nyligen sett henne i "Clash of the Titans" men här levde hon inte upp till den kapacitet jag förväntat mig och därmed förstördes filmens trovärdighet för hur ska man kunna känna med någon då denne inte känner det själv. Jake Gyllenhaal gjorde sin roll mycket bra då jag aldrig har sett honom inom denna genre så det var en glad överraskning men det tog ett tag att vänja sig med den brittiska dialekten.
Blev alldeles salig när jag läste att det var Harry Gregson-Williams som gjort musiken då han även gjort den till Narnia-filmerna och även här levde han mer än väl upp till mina förväntningar. Det var mycket tack vare musiken som det kändes på de rätta ställena och det tillsammans med de skitsnygga actionscenerna och kärleken mellan bröderna gjorde filmen underbar då den annars var väldigt förutsägbar men för min del är det inget negativt då det är skönt å veta vad man får... om inte kan man lika gärna sluta se action och börja nörda thrillers!

Den här MÅSTE jag ha!

Over And Out.

Måste tillägga att jag älskar hur Dastan blir en del av kungafamiljen!
Måste även tillägga att försöket till att nå upp till samma skämtnivå som Pirates-filmerna inte lyckades på långa vägar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Theeeeee internet is...jamen du jag håller helt med tjejen =D tack för igår! kram påre! / Sarah