torsdag 20 januari 2011

Har sett dessa filmer:

STEP UP 3
Helt annan story men samma grundbudskap som 1:an (har inte sett 2:an)
Förlegad handling men bra karaktärer att binda ihop den med och en massa häftiga dansscener med coola effekter. En feel-good-film.

PUSH
B-rulle med potential.
Handlar om några mutanter, med olika telepatiska förmågor, som försöker förhindra att bli infångade och tvingade till supersoldater av militären.
För mig kändes denna film som om manusförfattaren hade kollat på serien Heroes och tänkt "jag vill också skriva om mutanter".
Kanske hade jag för höga förväntningar då en vän till mig hade sagt att den var riktigt bra men så blev det ett totalt magplask.

SCOTT PILGRIM vs. THE WORLD
Helt underbar och samtidigt helt sjuk film.
Själva storyn är kass men de snabba klippningarna mellan scenerna, de skumma men samtidigt älskvärda figurerna man får lära känna och assnygga actionscener som skriker tv-spel gör att man inget annat kan än att älska den.
För att inte glömma de underbara skådespelarna som ger karaktärerna liv!
EN UPPLEVELSE!

MEGAMIND
Superkul, animerad, film som handlar om skurken Megamind som tvingas ta på sig rollen som stadens beskyddare då han råkat döda sin motståndare och om inte det vore nog misslyckats med att skapa en ny hjälte att slåss mot...
Innehåller alla klyschor som en hjältefilm ska innehålla men är ändå lite annorlunda. Jag gillar denna film väldigt mycket och rekommenderar den varmhjärtat till er som är nyfiken.

Over And Out.

Inga kommentarer: