måndag 10 januari 2011

På Bio:

HARRY POTTER & DÖDSRELIKERNA DEL 1:
Bästa beslutet EVER att dela upp sista filmen i 2 delar för att få med så mycket som möjligt!
Tills vidare är allt jag kan säga om denna film: ÖVERRASKANDE BRA! Och blir samtidigt förbannad att de inte har lyckats göra de tidigare filmerna lika bra.

DUE DATE:
Robert Downey Jr, som jag älskar, blir här tvungen att åka i samma bil som en mycket speciell man tvärs över USA för att lyckas komma fram till sin fru som inom kort ska föda.
Denna komedi är en film som tål att ses många gånger utan att bli tråkig tack vare jättebra manus, klockrena actionscener och helt sjukt bra skådespelarinsatser.
MÅSTE SES!

HIMLEN ÄR OSKYLDIGT BLÅ:
Nakenchock i början men som regissören sa i en intervju inför premiären så slipper tittarna sitta och vänta på "sexscenen" och istället koncentrera sig på historien. Gillar handlingen skarpt då filmen är baserad på sanna händelser och personer.

THE SOCIAL NETWORK:
Filmen om hur Facebook kom till.
Jättebra skådespelarinsatts, intressant story, härliga "nörd-repliker" emellanåt och facebooknörd som jag är älskar jag denna film.

THE OTHER GUYS:
Handlar om 2 kontorsnissar till poliser som försöker ta sig ut på gatorna och faktiskt haffa någon. Rolig för stunden men inget annat. Blev besviken när jag såg denna film.

I RYMDEN FINNS INGA KÄNSLOR:
Underbar svensk film med hjärtat på rätta stället.

Over And Out.

1 kommentar:

Boggey sa...

Angående I RYMDEN FINNS INGA KÄNSLOR.
haha, den hade hjärtat på rätta stället, men inte dem som skrattade ;)